Svampplockning och skogsmys


Jajjamen, idag har jag jobbat (som vanligt känns det som), började kl 6 imorse :S och blev kvar lite längra så vid 13.15 kom jag ntligen därifrån :P En badtur var planderad, men vädrret kändes ju ärligt talat inte så jätte lockande för att ligga halvnaken på stranden så istället bestämde Mami och jag att vi skulle ta en skogstur och leta svamp :)

Hungriga som vi var på vägen kunde vi inte låta bli att stanna vid en pizzeria och köpa en Tuttifrutti som vi delade på i bilen när vi var framme i valla, och sedan började vi med skogsvandringen. Dock fanns det inte så mycket kantareller som vi hade hoppats på men istället hittade vi massvis med blåbär, smultron och lite hallon - Namnam! Efter några timmar satte vi oss och fikade mackor, kakor och oboy och började vandra tillbaka. Och då..... hittar vi värsta svampstället :D wohoo! Haha, så lite utdelning gav det ju (förutom en mycket trevlig stund as usual)! Vi avslutade turen med kaffe och glass på minigolfen i valla och sedan bar det av  hemåt.

Så japp, måste säga att jag är hyfsat nöjd med mig själv idag. Uppstigning vid 4, 7 timmars jobb, och 4 timmars skogsvandring utan uppehåll! Det firades med ett varmt skumbad med RedHot i hägtalarna och Veckans Nu i handen :)

Nej, nu ska jag rensa svamp och sova!


Kommentarer
Postat av: Malin

Du är sååååå duktig :D<3

2009-07-28 @ 15:15:22
URL: http://malinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0